reklama

Nie som priorita

Po troch odmakaných rokoch v Anglicku mi už začalo liesť na nervy, že o všetky benefity, rôzne prídavky od štátu a iné finančné podpory žiadajú takmer všetci, len nie ja. Vybrala som sa teda na mestský úrad v Portsmouth a opýtala sa, či sa aj ja môžem zapísať do zoznamu čakateľov na kúpu mestského bytu v novopostavenej bytovke. Mesto totižto postavilo nejakých 8 nových bytoviek so super moderným vybavením, parkami a výhľadmi na more. Moje nadšenie bolo jednoznačne väčšie pri vstupe do úradu ako po vyjdení z neho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Privítala nás milá pracovníčka mestského úradu, ktorá nás mala oboznámiť s podmienkami získania toho super moderného, novučičkého bytíku, ktorý by sme si mohli odkúpiť a ktorý by nám momentálne dobre "bodol". Ponúkli sme všetky osobné údaje, hádam aj číslo topánok, no ani to nestačilo na to, aby sme dostali pozitívne správy. Napíšem to veľmi zjednodušene: môj manžel nechodí po meste na pravé poludnie s plechovkou lacného piva v ruke, ale drie v práci každý boží deň. Ja nie som ním psychicky či fyzicky týraná a máme "len" jedno slušné dieťa. Nebývame v mestskom byte, kde je v každej izbe bordel, ja chodím do práce tak ako môj muž, aby sme mohli zaplatiť za mikrobyt hriešne vysoké nájomné. Nie sme bezdomovci. Od prvého dňa ako sme tu, platíme prehnane vysoké dane, hlavne mestskú daň. Jáj, a aby som nezabudla, dovolili sme si bývať v jednoizbovom byte s naším synom, čo je vraj príliš veľký luxus a vlastne nám nič k šťastiu nechýba. Konverzáciu ukončila tým, že keďže obaja tvrdo makáme a platíme všetko poctivo a nerobíme nijaké problémy, máme veľmi malú šancu na kúpu mestského bytu. Sme takzvaná "low priority". Tak a teraz si už iba predstavte pravý opak nás dvoch. Tí dostanú krásnučký nový byt ako prví. Len tak. Pretože sú v núdzi. Občania, ktorí nemusia platiť nájomné za mestský byt, pretože sú v núdzi a pretože na to nemajú. Zaujíma ma, z čoho budú splácať hypotéku na nový byt, na ktorú aj my máme problém naškriabať. Jáj, možno im tie byty dá mesto nakoniec aj zadarmo chudáčikom. Veď žiť v Anglicku je naozaj ťažké a nájsť si tu prácu je takmer nemožné. To vám potvrdí každý druhý človek, ktorý je na liste čakateľov high priority.

Katarína Lábiková

Katarína Lábiková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

https://wr07.webnode.sk Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu